יום א', טז’ בניסן תשע”ט

סיפרתי על הסופרת, על התקופה, על ההתיחסות לילדים. סיפרתי חלקים מהספר ואז שיחקנו משחקים.סוד הגן הנעלם- פרנסיס הודסון ברנט כיתות ה-ו באחד הקטעים הילדה מכסה את עניים של הבן, והם משחקים משחק. אפשר לשחק משחק גם עם עיניים עצומות. המטרה לצייר פרחים בלי להסתכל. בריסטול צעיף לכסות את העייניים. צבעים. או בגירסה שכל הכיתה משתתפת מציירים בעיניים עצומות תוך דקה המשתתפים מציירים בעיניים עצומות על דף נייר. מנהל המשחק אוסף את הדפים ומחלק אותם שוב בין המשתתפים, כך שכל אחד מקבל "קשקוש" של מישהו אחר. על כל משתתף להפוך את "הקשקוש" שקיבל לציור בעל משמעות משחקים נוספים שמצאתי באתר של מל"א מרחב למידה אחר http://maleh.org.il/trust.html מוביל מובל המשתתפים מתחלקים לזוגות, בכל זוג יבחרו מי המוביל ומי הוא מובל. המנחה יגדיר שטח שבו ניתן להסתובב, כל משתתף מוביל, יוביל את בן זוגו בעיניים עצומות בחלל המוגדר משך מספר דקות ואז יתחלפו. משמעות הפעילות: למידה עצמית לתת אמון באדם אחר, להתמסר לידיו של מישהו אחר ללא חשש. מטרת פעילות זו היא לבנות תחושת אמון בין החברים בקבוצה, לשחרר מגננות באמצעות ההתמסרות הטוטאלית להחלטותיו של אדם אחר. מעגל אמון המשתתפים עומדים במעגל צפוף צפוף, במרכז עומד משתתף עם עיניים עצומות. המשתתף במרכז צריך להפיל את עצמו בעיניים עצומות בכל פעם לכיוון אחר במעגל ללא חשש שחבריו יתפסו אותו, בהדרגה יתמסר לחלוטין להדיפותיו של המעגל החיצוני כמו בובה. כך הלאה, ומחליפים משתתפים במרכז. משמעות הפעילות: להמשיך ולבנות אמון בין חברי הקבוצה, תחושת ביטחון כי אני יכול להתמסר אליהם בעיניים עצומות והם לא יתנו לי ליפול. פעילות זו יוצרת בסיס לפתיחות נפשית ואמון בין חברי הקבוצה בהמשך. ליפול בעיניים עצומות מתנדב עומד על כיסא, עם הגב לקבוצה בעיניים עצומות. הקבוצה עומדת בשני טורים צמודים מאד זה מול זה, נותנים ידיים זה לזה כדי ליצור מעין רשת ביטחון לנפילה של חברם לקבוצה לתוכה ללא פגע. בהנחיית המנחה כאשר כולם מוכנים, יפיל עצמו המתנדב על הכסא כאילו יש תחתיו מזרון, אל תוך ידיהם של חבריו. משמעות הפעילות: בניית דרגה גבוהה מאד של אמון וקירבה בין חברי הקבוצה. תחושת עוצמה של כולם ביחד, המחשת הכוח שבקבוצה. פלונטר עומדים במעגל צפוף, כולם מושיטים ידיהם למרכז המעגל בעצימת עיניים, בהנחיית המנחה כל אחד יתפוס בכל אחת מכפות ידיו כף יד של משתתף אחר. כך נוצר פלונטר של כפות ידיים שלובות. המשתתפים יפתחו עיניים וינסו להתיר את הקשר הפיזי שנוצר ללא ניתוק הידיים. משמעות הפעילות: המשך העצמת כוחה של קבוצה, ביחד נצליח להתיר קשרים חיצוניים ופנימיים, ביחד נמצא פתרונות וניצור שינויים