יום א', טז’ בניסן תשע”ט

התחלתי את השיעור עם מספר ביטויים ומילים המכילים את המילה "כלב" כמו למשל כלבן, קור כלבים וחיי כלב. כמעט כל הילדים לא הכירו את המילים אבל מאוד נהנו לנסות לנחש את מעשמעותן. לאחר מכן הכרתי לילדים את הסידרה "שקשוקה" מאת גילה עוז, וקראתי להם פרק מתוך הספר "שקשורה נעלמת". לאחר שעסקנו בנושא הכלבים עברו לעסוק בחתולים. בתור התחלה דיברתי עם הילדים על סיפור יוסף במצרים ועל שבע שנות השובע ושבע שנות הרעב. התמקדנו בכך שלקראת שבע שנות הרעב שמרו בחסנים את כל התבואה. לאחר הדיון הקראתי לילדים מתוך הספר "ספר החתולים של פרופסור פיצפונטבע" מאת מירי לשם-פלאי. גילנו יחדיו שהראשונים לביית את החתול היו המצרים שהשתמשו בחתולים ע"מ להגן על התבואה שאגרו מפני עכברים וחולדות! לבסוף קראתי לילדים מותך הספר "מאה עובדות על כלבים וחתולים" והראתי לילדים את התמונות היפות. הופתעתי שהרבה מהילדים לא הכירו את הסדרה מאה עובדות. מן הקריאה החופשית בסוף השיעור כל ספרי הסדרה "מאה עובדות" עפו מהמדפים, והילדים קראו אותם בשקיקה (ויש לנו לא מעט ספרים מהסדרה!) .