יום ב', טו’ באייר תשע”ט

מטרות התוכנית מטרת על לפתח תלמיד בר- אוריין, סקרן ואוהב ספר. מתוך הנחה כי תלמיד קורא הינו תלמיד בעל אופקים רחבים, בעל שפה עשירה, ואלה מהווים לו בסיס איתן ללמידה מיטבית והעלאת הישגיו הלימודיים. מטרות משנה לתוכנית יעדים כלליים בשלושה מישורים: יעדים בתחום הקוגניטיבי: · לאפשר לילדים לחוות אוריינות מושכלת, המפתחת חשיבה יצירתית ומפתחת את האינטליגנציה. · עידוד קריאה עצמית, למידה עצמית ולמידת חקר. הרצון לדעת ולידע. יעדים בתחום הערכי-תרבותי: · חשיפה לאוצרות תרבות יהודיים, לאומיים וכלליים. יעדים בתחום החברתי-קהילתי: · פיתוח הספרייה כמרכז קהילתי המחבר בין עולמו של הילד כילד וכתלמיד, אל עולם ההורים והקהילה בכללותה. · ליצור את הקשר בין הילד והספרייה, ברמת ההכרות הפיזית והרעיונית. וכפועל יוצא מכך לגרום לספרייה להיות מקום אהוב על הילדים. · יצירת אווירת קריאה בבית הספר וחיבור קהילת המורים לרעיון רציונאל החינוך לאהבת הקריאה (ובעקבותיה רמת ההישגים..) הוא אתגר איתו מתמודדים הורים ואנשי חינוך מזה עשרות שנים, אולם בפני ילדי המאה ה-21 עומדים עשרות פיתויים טכנולוגיים מרגשים, מושכים, מהירים וקלים להשגה, שלא היו קיימים לפני עשר ועשרים שנה. עם האתגר הזה מנסים להתמודד בתוכנית "קריאה להצלחה בבנימין". תוכנית זו שמה לה למטרה עיקרית לעודד קריאה בקרב תלמידי בתי הספר היסודיים ולהפוך את הקריאה לחוויה שהילד ירצה לחזור עליה שוב ושוב. במסגרת עידוד הקריאה התלמיד משפר את מיומנויות הקריאה שלו, את ההגייה, האינטונציה, הקצב, נוסף על הרחבת ידע כללי ועולם מושגים, הרחבת אופקים וחשיפה של התלמיד לתחומי עניין חדשים. וכמובן שהתלמיד משפר את מיומנויות הבנת הנקרא ואת אוצר המילים. באמצעות הקריאה התלמיד יכול להתמודד עם רגשות שונים, עם סיטואציות חברתיות או משפחתיות שאיתם מתמודד או יתמודד בעתיד, מבלי שממש יצטרך לקחת בהם חלק.